אמרתם שתציגו דגם חדש כל שנה. מה קורה ב־2019?
" C5 איירקרוס הוצג אמנם בשנה שעברה, אבל מבחינת מכירות הוא מתחיל השנה. בשנה הבאה נתחיל בתהליך החשמול, והיברידי נטען ראשון שלנו, שיהיה אותו C5 איירקרוס, יוצג ב־2020. מאותו רגע, לכל דגם שנשיק תהיה גרסה מחושמלת. הדגם החדש הבא שנציג יגיע ב־2020 עם גרסה חשמלית".
אז איך ממשיכה התוכנית מבחינת דגמים?
"התחלנו בחידוש המבחר בתחומים החשובים ביותר למכירות שלנו, C3 ושני דגמי הפנאי, ולאחר מכן נעבור לתחום הסלוני, עם מכונית קטנה וגדולה יותר (משפחתית־קומפקטית ומשפחתית־גדולה; א.ש). בסוף 2020 נציג את הקטנה יותר (שתירש את C4; א.ש)".
את מדברת הרבה על נוחות. כמה זה חשוב למותג?
"נוחות תמיד הייתה חלק חשוב מההיסטוריה שלנו. בשלב מסוים איבדנו קצת את הדרך, וכעת אני רוצה לראות שאנחנו מדגישים זאת ובודקים מה ניתן לעשות עוד".
אתם משתתפים בראלי. מה עם גרסאות ספורטיביות?
"אנחנו עושים ראלי אבל זה כלי שיווק. כרגע חשוב לי להיות מסוגלת להשיק מכוניות חדשות ולהתמקד בדגמים חשובים וב־C (המשפחתיות; א.ש) הקרובות. ליצור דגם מאוד ספורטיבי אינו תואם לאופי של סיטוראן כעת".
מג'קסון אני עובר לפול לקלרק, האחראי החדש לעיצוב בסיטרואן שפעל בב.מ.וו, גריטוול וקיה. "בב.מ.וו הייתי אחראי לדור השני של X5 ולראשון של X6, ובסוף אחראי לעיצוב בחטיבה M. בגריטוול עשינו 40 מכוניות בארבע שנים. כשהגעתי התחלנו עם מותג אחד ואז הוא פוצל לשניים והשני גם התפצל. הם כל הזמן רצו משפחות SUV. זה היה קשה. קיה הוא מותג שעושה דגמים שונים לשווקים שונים, ובסיטרואן עושים מכונית גלובאלית אחת לכל השווקים. אישית אני מעדיף את הגישה הזו. הסתכל על אייפון, לדוגמא.
"סיטרואן מזכירה את ב.מ.וו — מאוד יעילה ועם צוות קטן. עוד לפני שהגעתי לכאן אהבתי את דה שבו ואת DS וגדלתי עם סיטרואן. אמא שלי נהגה בדה שבו ודיאן, לאבי הייתה CX ולסבי DS. זה מותג שתמיד סימן הרבה עבורי. בראיה מותגית צריך להסתכל על דה שבו ועל DS שהייתה להם השפעה עצומה על התעשייה“.
האם ניתן לקחת מהן משהו?
"האתגר הוא למצוא מה אפשר להביא משם ללקוח של היום שהוא שונה. סיטרואן תמיד מיוחדת ושונה, ואנחנו לא רצים לרטרו. אבל לפעמים תמצא פרטים שניתן לקשר".
האם מכוניות חשמליות צריכות להיראות שונה?
"זה אפשרי, זו לא חובה. בעתיד יהיו מכוניות על פלטפורמה חשמלית ויהיו כאלה כמו אצלנו שהן על פלטפורמה מרובת־אנרגיות. יש הרבה פתרונות ואפשרויות. בסיטרואן השינויים יהיו קשורים לפלטפורמה. ניצור עיצובים שונים, אבל בלי קשר לאנרגיה".
כיצד אתה מתייחס לאופנת ה־SUV?
"עיצבתי המון כלי פנאי. האם אני אוהב את
היכן נמצא כוחה של סיטרואן בתחום העיצוב?
"חברות צרפתיות פתוחות ליצירתיות יותר מאחרות. אנחנו אוהבים לשנות, אז יהיו עוד מהפכות. לפחות זה מה שאני מצפה. עיצוב הוא הדרך הזולה ביותר לבדל מותג, ואני רוצה ללחוץ שוב על כפתור האתחול".